Classic tactiek 4-2-3-1

Deel hier je goed werkende tactiek met andere managers.
classic
rookie
rookie
OSM name: tomvandendries
Favoriete club:
Status: Offline

Classic tactiek 4-2-3-1

Post by classic » 04 Mar 2014, 02:13

Hallo allemaal,

Mede dankzij dit forum heb ik al erg veel goede tips gehad en zijn mijn OSM-prestaties aanzienlijk verbeterd. Graag wil ik hier ook een steentje aan bijdragen. Ik zal mijn 4-2-3-1 tactiek uit gaan leggen. Deze tactiek is voor elke doelstelling te gebruiken.
De tactiek die ik gebruik is afgeleid van de Liam tactiek die op dit forum geplaatst is. Op de grote lijnen zijn er veel overeenkomsten, ik heb er een eigen variant gemaakt die goed blijkt te werken.

Op het moment van schrijven coach ik Feyenoord (DS4) en Sunderland (DS10). Mijn competitie loopt nog. Veel resultaten van deze competitie zijn dus nog niet bekend. Gedurende de competitie zal ik jullie op de hoogte houden van de resultaten. Deze tactiek gebruik ik al vele jaren (dus ook met de oude engine!) Mijn resultaten zijn altijd goed geweest. Hieronder een aantal van mijn beste seizoenen met de Classic tactiek.

Image

Allereerst de tactiek:

Image

Speelstijl:
Mijn tactiek staat op zijn minst op hard. Tijdens de toppers in de competitie (de teams die 2 plaatsen boven of beneden je staan) zet ik mijn tactiek op extreem. Sinds de nieuwe engine moet je hier wél extra mee oppassen.
Met deze tactiek moet je schieten van afstand.

zo veel mogelijk schieten:
De tactiek is gebaseerd om zo veel en zo goed mogelijk van afstand te schieten. Door de aanvallers mee te laten helpen op het middenveld en het middenveld te laten aanvallen komen er zo veel mogelijk spelers in scoringspositie.

Baltempo:
Het baltempo staat 1 tikje voor 1x raken.

Pressie:
Zoals je ziet staat mijn pressie momenteel erg laag (22%). Bij sterke teams is dit ten zeerste aan te raden, dit om counters te voorkomen. Tegen slechtere team en computerteams stel ik mijn pressie bij tot 32% of 42%. Dit verlaagt de kans om tegen slechte teams 0-0 te spelen. Waarom elke keer die 2? Geen idee, noem het bijgeloof, noem het een positief effect... Mijn ervaring is dat het werkt, dus daar houd ik aan vast.

De selectie:
Mijn selectie is nog in opbouw, het team dat er nu staat is dan ook zeker niet het team waar ik de competitie mee ga eindigen. In grote lijnen is hij wel klaar vandaar toch al een afbeelding.
Selectie van Feyenoord:
Image

Selectie van Sunderland:
Image

Wat opvalt is dat de spelers zo jong mogelijk zijn. Des te jonger de spelers zijn des te beter ze trainen.
Op dit moment is mijn selectie wat aan de dunne kant. Ik heb zeker nog wat versterkingen nodig. De kern van deze tactiek zit namelijk ook in de breedte van de selectie. Als je team breed genoeg is (op het middenveld + de verdediging 3 wissels) kan je gedurende het hele seizoen "hard" spelen. Spelers zullen weliswaar rode kaarten + blessures oplopen, maar doordat je een brede selectie hebt kan je dit opvangen.

Mijn ideale verdeling is:
- 2 keepers
- 7 verdedigers
- 8 middenvelders
- 3 aanvallers
Middenvelders en verdedigers zijn veruit het belangrijkste in deze tactiek. Zorg dat die in orde zijn!

Bij mijn bovenstaande selectie zullen nog wat spelers bijgekocht moeten worden, bovendien zullen Vormer en Immers verkocht worden om betere + jongere spelers terug te kopen. Ook Pellè op termijn verkocht worden.
Wat verder nog opvalt is dat Zabaleta gekocht is. Zabaleta is aanzienlijk beter en ouder dan de rest van de selectie. Hem gebruik ik dan ook als captain. Het is aan te raden om altijd 1 oudere speler te kopen die echt beter is dan de rest. Op die manier vervult hij de rol als captain namelijk als beste.

Opstelling:

De manier waarop ik mijn spelers opstel is vrijwel hetzelfde als bij de aanvallende tactiek van Liam.

Image

Zwart: Hier komt een verdedigende aanvaller, en dus met veel verdediging, rond de 50 is goed
Rood: Hier komen aanvallende middenvelders, met minstens 5 punten meer aanval dan verdediging
Blauw: Hier komen verdedigende middenvelders, met minstens 5 punten meer verdediging dan aanval. 1 controleur op deze positie kan geen kwaad. Dit is een speler die qua aanvalspunten ongeveer gelijkstaat aan de verdedigingspunten.
Paars: Hier komen je aanvallende verdedigers, ja ze moeten allemaal aanvallend zijn <-- zeer belangrijk.
Grijs: Hier komt je keeper, dat spreekt hopelijk voor zich

Fitheid
Doordat je een brede selectie hebt kun je veel doorwisselen. Ik laat mijn spelers het liefst niet onder de 90% fitheid zakken, maar zeker niet onder de 85%. Des te fitter de selectie is des te beter de resultaten. Geef een goede speler gerust een wedstrijdje rust, hij zal dit tijdens andere wedstrijden wel goedmaken.

Training

Dan nu de training. Deze tactiek draait ook om een evenwichtige selectie. Probeer er voor te zorgen dat je spelers ongeveer even goed zijn. Naar mijn idee is je selectie zo sterk al je zwakste schakel. Train de spelers die op dit moment het slechtste zijn. Hierdoor krijg je een selectie die kan doorwisselen zonder dat je inlevert op kwaliteit. Een van de sleutels naar succes. Belangrijk: Spelers ouder dan 27 kunnen niet meer goed getraind worden. Probeer dan ook te voorkomen dat je deze spelers instelt om te trainen.

Resultaten dit seizoen
Hieronder de resultaten van dit seizoen. Op het moment van schrijven sta ik 1e met Feyenoord en 1e met Sunderland (competitie tussenstanden volgen nog, maar je kan de competitie altijd bekijken via mijn managernaam.)
Resultaten Feyenoord:
Image
Resultaten Sunderland:
Image

Tot zover de "Classic tactiek". Ik hoop dat jullie iets aan mijn post hebben. Nogmaals, de resultaten zullen de komende weken geüpdatete worden. Ook zal ik op termijn nog meer aandacht gaan besteden aan andere details van mijn tactiek. Mocht je deze tactiek uitproberen dan zie ik daar graag de resultaten van terug.

Mocht je mijn profiel willen bekijken, ik ben te vinden onder de managernaam: "tomvandendries".
Veel succes!
Last edited by classic on 04 Apr 2014, 13:07, edited 5 times in total.

Sem
OSM goeroe
OSM goeroe
OSM name: zRensen
Favoriete club:

Post by Sem » 04 Mar 2014, 11:02

Héél leuk topic, mooi gemaakt.
Echter heb je pas 3 uitslagen van op de nieuwe engine.
Die resultaten van eerder zijn nog van de vorige engine.
Heb je misschien meer resultaten?
Image

classic
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by classic » 04 Mar 2014, 12:32

Het is de eerste keer dat ik de Classic tactiek gebruik met de nieuwe engine. Meer resultaten kan ik op dit moment dus nog niet laten zien. Ik gebruik deze tactiek op dit moment bij 2 teams, Sunderland en Feyenoord. Hier zijn de competities allebei net van begonnen. Ik zal gedurende de komende weken de tactiek bijwerken zodat er meer resultaten te zien zijn.

timotje99
adviseur
adviseur
OSM name: Timotje99
Favoriete club:

Post by timotje99 » 04 Mar 2014, 13:28

Goed! Ga hem misschien is gebruiken!
You'll never walk alone

classic
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by classic » 04 Mar 2014, 14:00

Hierbij nog de update van mijn competitie in engeland. Ik train hier Sunderland en werk met dezelfde tactiek. Op het moment van schrijven sta ik 2e.

Mijn team Sunderland:
Image

Resultaten met Sunderland:
Ik heb 1 wedstrijd verloren. Dit was het duel tegen Fullham. Ik heb een TK tegen gekregen en er zelf geen ingezet.
Image

Henrick
OSM goeroe
OSM goeroe
OSM name: henricktje
Favoriete club:

Post by Henrick » 04 Mar 2014, 14:57

Netjes hoor. Ik wacht nog even af. Vanwege nieuwe engine. Zal het ook werken met DS 15/16?
NEC NIJMEGEN - AC MILAN
Image

Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

Withness
trainer
trainer
OSM name: Withness
Favoriete club:

Post by Withness » 04 Mar 2014, 18:09

Ziet er mooi uit!, dit topic ga ik in de gaten houden ;)
Withness

Same Vision T.C

''Intervention only works when the people concerned seem to be keen for peace''

Image

11anton11
assistent
assistent
OSM name: AntonMessi10
Favoriete club:

Post by 11anton11 » 04 Mar 2014, 18:55

Mooi topic, denk dat ik het ook een keer ga testen

FootballFreak58
aanvoerder
aanvoerder
OSM name: FootballFreak58
Favoriete club:

Post by FootballFreak58 » 04 Mar 2014, 18:56

Keurig mijn complimenten hiervoor, ik ga dit topic zeker in de gaten houden :D
Forza Utreg

SoccerJulian
rookie
rookie
OSM name: julian visschedijk1
Favoriete club:

Post by SoccerJulian » 04 Mar 2014, 19:00

Waarom moet die aanvallende rating van de verdedigers zou hoog zijn, als je je verdedigers toch ''Blijf Achterin'' zet.

Xiilent
assistent
assistent
OSM name: Xiilent
Favoriete club:

Post by Xiilent » 04 Mar 2014, 19:00

Allereerst, mijn complimenten voor de uitgebreide uitleg van de tactiek.

Ik ga hem testen op onlinesoccermanager.com in een volle league. Alleen Norwich City wordt nog beheerd door de computer.

Daarnaast post ik hier mijn uitslagen!

Nog een vraag: Wat bedoel je met aanvallende verdedigers? (+30 of +40)
Last edited by Xiilent on 04 Mar 2014, 20:18, edited 1 time in total.
Image

Signature made by Joost

arberxz
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: mr. pigger nenis pom
Favoriete club:

Post by arberxz » 04 Mar 2014, 19:56

ben het nou aan het gebruiken met fc utrecht

classic
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by classic » 04 Mar 2014, 23:17

SoccerJulian wrote:Waarom moet die aanvallende rating van de verdedigers zou hoog zijn, als je je verdedigers toch ''Blijf Achterin'' zet.
Omdat je verdedigers dan toch nog een x aantal keer scoren. Dit scorend vermogen kan je goed gebruiken omdat je met deze tactiek vaak de 0 houdt en erg verdedigend speelt.
Xiilent wrote:Allereerst, mijn complimenten voor de uitgebreide uitleg van de tactiek.
Ik ga hem testen op onlinesoccermanager.com in een volle league. Alleen Norwich City wordt nog beheerd door de computer.
Daarnaast post ik hier mijn uitslagen!
Nog een vraag: Wat bedoel je met aanvallende verdedigers? (+30 of +40)
Bedankt voor het compliment! 40+ is absoluut aan te raden. Echter, bij lage doelstellingen kan je minder investeren. In dat geval kan je best genoegen nemen met 30+ spelers.
Last edited by classic on 06 Mar 2014, 16:58, edited 1 time in total.

timotje99
adviseur
adviseur
OSM name: Timotje99
Favoriete club:

Post by timotje99 » 05 Mar 2014, 08:05

1ste wedstrijd met FC Twente (DS4) gewonnen met 0-4
You'll never walk alone

classic
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by classic » 05 Mar 2014, 14:45

Ik heb ook met Sunderland van norwich gewonnen met 4-0. Feyenoord speelde niet vandaag.

Post Reply