aangepaste Terry tactiek DS 1-4 nieuwe Engine!

Deel hier je goed werkende tactiek met andere managers.
Post Reply
Flip_Chelsea
rookie
rookie
OSM name: Flip_Chelsea
Favoriete club:
Status: Offline

Re: aangepaste Terry tactiek DS 1-4 nieuwe Engine!

Post by Flip_Chelsea » 08 Apr 2015, 13:17

Admin wrote:In die balk met opties staat ook een tabblad Bijlagen (bovenaan de opties balk).
Bedankt voor je hulp. Heb even gekeken, op bepaalde andere topics staat dat tabblad naast het tabblad opties maar bij dit topic staat dat er niet. Heel vreemd... Ik kan op dit topic dus blijkbaar geen bijlage toevoegen...

Bart
professional
professional
OSM name: OSMDonald
First name: Bart
Favoriete club:

Post by Bart » 08 Apr 2015, 13:28

Oeps, je hebt gelijk, instellingen stonden verkeerd.
Nu werkt ie wel, bedankt voor het melden ;)
Ik zou je vraag even opnieuw stellen met de afbeeldingen erbij, om het overzichtelijk te houden.

Flip_Chelsea
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by Flip_Chelsea » 08 Apr 2015, 18:05

Heb inmiddels de 1e wedstrijd met Valencia gehad en meteen verloren. Had overigens wel in de 42e minuut een rode kaart gekregen (Gomes 89-89-89, hij staat normaal bij mij als defensieve middenvelder opgesteld maar is nu geschorst)

Ik weet niet of dit er mee te maken heeft maar dit is bepaald geen goed begin... Heb daarna een oefenwedstrijd gedaan en die ook met 2-0 verloren van een manager die 4-5-1 speelde.

Doe ik wat verkeerd? Mijn team lijkt aan de eisen te voldoen. Ik hanteer precies de tactiek zoals die op bladzijde 1 staat aangegeven...

UPDATE: Heb mijn tweede wedstrijd thuis gewonnen van de computer maar dat is nou niet bepaald een bijzondere prestatie.
Attachments
osm opstelling.png
osm 1e match.png

mevaderJanSmit
OSM goeroe
OSM goeroe
OSM name: mevaderJanSmit
Favoriete club:

Post by mevaderJanSmit » 09 Apr 2015, 10:14

Het is niet gek dat je de wedstrijd met een rode kaart verliest. Je formatie is al vrij offensief en die verandert niet als je met 10 man komt te staan. Een rode kaart is gewoon heel doorslaggevend voor het eindresultaat. Ik zou me dus nog geen zorgen gaan maken. Hou nog even vast aan deze tactiek. Hou het wel in de gaten natuurlijk.

Flip_Chelsea
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by Flip_Chelsea » 09 Apr 2015, 11:08

mevaderJanSmit wrote:Het is niet gek dat je de wedstrijd met een rode kaart verliest. Je formatie is al vrij offensief en die verandert niet als je met 10 man komt te staan. Een rode kaart is gewoon heel doorslaggevend voor het eindresultaat. Ik zou me dus nog geen zorgen gaan maken. Hou nog even vast aan deze tactiek. Hou het wel in de gaten natuurlijk.
Bedankt man. Nja met rode kaart verliezen is wel begrijpelijk maar 4-1 is toch een pak slaag...

Heb mijn tweede en derde wedstrijd overigens gewonnen. 5-1 van een slechte/inactieve manager weliswaar en 0-6 van de computer. In de oefenwedstrijden gaat het nu ook wat beter.

Heb jij nog op of aanmerkingen wat betreft mijn team of ziet het er goed uit ;) ?

mevaderJanSmit
OSM goeroe
OSM goeroe
Favoriete club:

Post by mevaderJanSmit » 09 Apr 2015, 12:27

4-1 is niet gek hoor! Kijk ook maar eens naar het scoreverloop: tot de rust stond je 11, pas in de tweede helft (welke je geheel met 10 man speelde) liep de score op.

Qua type spelers ziet het er prima uit, maar kwalitatief kan het stukken beter!Natuurlijk zit je nog aan het begin van het seizoen, maar zorg ervoor dat je team over zijn geheel gezien jong is (en dus trainbaar). Ik kan de leeftijden van je spelers niet zien, maar als ik het zo zie mis je wel twee routiniers. Je moet in je verdediging en/of je middenveld een oudere speler hebben (30+) die qua kwaliteiten boven de rest van je team uitsteekt. Dit zorgt ervoor dat je team constanter gaat presteren. Blijf ook de transferlijst en de scoutlijst in de gaten houden. Als je team namelijk voldoet aan alle voorschriften kan je met het overige geld spelers kopen die over dezelfde kwaliteiten beschikken, maar net even een stapje verder zijn dan de speler die je hebt.

Ik noem maar even wat als voorbeeld: je hebt nu Moses linksvoorin. Hij is een echte vleugelspeler én jong. Als je echter nu een vleugelspeler kan kopen die ook jong is, maar aanvallend gezien tegen de 90 is, kan het heel nuttig zijn om deze speler te kopen en Moses te verkopen. Zo versterk je je team veel sneller dan door slechts te trainen.

Dus kort:
-Twee routiniers
-Team zo jong mogelijk houden en trainen via rouleren (weet je wat ik hiermee bedoel?)
-Transferlijst en scoutlijst in de gaten houden met je overige budget

--- Nieuw bericht, samengevoegd na 4 minuten 11 secondes: ---
Kijk eens naar het onderstaande topic. Daarin staat een screen van mijn team met Liverpool. Uiteraard was ik een stuk verder in het seizoen dan jij nu bent, maar het geeft wel goed weer hoe ik vind dat je je team het beste kan opbouwen qua kwaliteit en leeftijd:
http://www.osmhulp.nl/viewtopic.php?f=55&t=10700

Flip_Chelsea
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by Flip_Chelsea » 09 Apr 2015, 12:55

mevaderJanSmit wrote:4-1 is niet gek hoor! Kijk ook maar eens naar het scoreverloop: tot de rust stond je 11, pas in de tweede helft (welke je geheel met 10 man speelde) liep de score op.

Qua type spelers ziet het er prima uit, maar kwalitatief kan het stukken beter!Natuurlijk zit je nog aan het begin van het seizoen, maar zorg ervoor dat je team over zijn geheel gezien jong is (en dus trainbaar). Ik kan de leeftijden van je spelers niet zien, maar als ik het zo zie mis je wel twee routiniers. Je moet in je verdediging en/of je middenveld een oudere speler hebben (30+) die qua kwaliteiten boven de rest van je team uitsteekt. Dit zorgt ervoor dat je team constanter gaat presteren. Blijf ook de transferlijst en de scoutlijst in de gaten houden. Als je team namelijk voldoet aan alle voorschriften kan je met het overige geld spelers kopen die over dezelfde kwaliteiten beschikken, maar net even een stapje verder zijn dan de speler die je hebt.

Ik noem maar even wat als voorbeeld: je hebt nu Moses linksvoorin. Hij is een echte vleugelspeler én jong. Als je echter nu een vleugelspeler kan kopen die ook jong is, maar aanvallend gezien tegen de 90 is, kan het heel nuttig zijn om deze speler te kopen en Moses te verkopen. Zo versterk je je team veel sneller dan door slechts te trainen.

Dus kort:
-Twee routiniers
-Team zo jong mogelijk houden en trainen via rouleren (weet je wat ik hiermee bedoel?)
-Transferlijst en scoutlijst in de gaten houden met je overige budget

--- Nieuw bericht, samengevoegd na 4 minuten 11 secondes: ---
Kijk eens naar het onderstaande topic. Daarin staat een screen van mijn team met Liverpool. Uiteraard was ik een stuk verder in het seizoen dan jij nu bent, maar het geeft wel goed weer hoe ik vind dat je je team het beste kan opbouwen qua kwaliteit en leeftijd:
http://www.osmhulp.nl/viewtopic.php?f=55&t=10700

Heb je topic even gelezen. Heel mooi en duidelijk. Wist eigenlijk niet dat het belangrijk is om oudere spelers te bewaren, ik heb Fuego die 31 jaar is maar qua waardes er niet echt bovenuit steekt, E. Perez is 28 jaar, Otamendi is 27 jaar, mijn keeper Alves is 29 jaar en mijn reservekeeper is 27 jaar. Voor de rest is iedereen 25 jaar of jonger.

Ik doe er dus goed aan om een 30+ verdediger en middenvelder te halen die er qua waardes bovenuit steken? Is Otamendi met 27 jaar te jong? Fuego is de enige van 30+. Die kan ik dus goed captain maken?

Verder is me, dankzij jou, alles duidelijk :) !

mevaderJanSmit
OSM goeroe
OSM goeroe
Favoriete club:

Post by mevaderJanSmit » 09 Apr 2015, 15:07

Ja, je doet er goed aan wat meer routine in je team te halen door die twee aankopen.

Otamendi is te jong om captain te zijn, maar ook te oud om nog te trainen. Qua kwaliteiten is hij nou ook niet echt onmisbaar, dus dat is er eentje voor de verkoop. Fuego is ook niet echt een speler die model staat voor mijn type captain. Hij mag dan wel oud zijn, de kwaliteiten heeft hij niet in huis. Je keepers moeten ook echt beter. Ze zijn te oud en kwalitatief niet goed. E. Perez kan je er nog wel bijhouden voorlopig. Als je geen captain hebt op dit moment, is hij naar mijn idee de aangewezen man. Zorg wel dat je snel een vervanger in huis hebt die als captain kan fungeren.

Veel te doen, maar je hebt nog voldoende tijd!

Flip_Chelsea
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by Flip_Chelsea » 09 Apr 2015, 15:16

mevaderJanSmit wrote:Ja, je doet er goed aan wat meer routine in je team te halen door die twee aankopen.

Otamendi is te jong om captain te zijn, maar ook te oud om nog te trainen. Qua kwaliteiten is hij nou ook niet echt onmisbaar, dus dat is er eentje voor de verkoop. Fuego is ook niet echt een speler die model staat voor mijn type captain. Hij mag dan wel oud zijn, de kwaliteiten heeft hij niet in huis. Je keepers moeten ook echt beter. Ze zijn te oud en kwalitatief niet goed. E. Perez kan je er nog wel bijhouden voorlopig. Als je geen captain hebt op dit moment, is hij naar mijn idee de aangewezen man. Zorg wel dat je snel een vervanger in huis hebt die als captain kan fungeren.

Veel te doen, maar je hebt nog voldoende tijd!
Aight. Ja pas drie wedstrijden onderweg hehe. Bedankt voor al je advies. Gaat goedkomen :) !

mevaderJanSmit
OSM goeroe
OSM goeroe
Favoriete club:

Post by mevaderJanSmit » 09 Apr 2015, 16:16

Graag gedaan. Mocht het toch slecht blijven lopen of heb je andere vragen, kan je ze altijd stellen. :goed:

Flip_Chelsea
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by Flip_Chelsea » 11 Apr 2015, 19:54

mevaderJanSmit wrote:Graag gedaan. Mocht het toch slecht blijven lopen of heb je andere vragen, kan je ze altijd stellen. :goed:
Heey man. Even een andere vraag. Ik speel morgen tegen Granada en de scheidsrechter is zeer streng. Is het verstandig om normaal i.p.v. agressief te spelen of gaat dat zwaar ten koste van mijn prestatie? Heb namelijk geen zin in rode kaarten. Granada wordt gemanaged door iemand maar presteert niet bijzonder goed.

mevaderJanSmit
OSM goeroe
OSM goeroe
Favoriete club:

Post by mevaderJanSmit » 13 Apr 2015, 08:21

Excuses dat ik niet op tijd heb kunnen reageren. Ik zal je alsnog een antwoord geven:
Ik snap je punt. Normaal gesproken zou je inderdaad best wel normaal kunnen gaan spelen. Toch heb ik daar altijd mijn twijfels bij. Mocht je nog een keer voor dit struikelblok komen, check dan even of je uit of thuis speelt. Als je uit speelt, zou ik zeker wel agressief blijven spelen, maar als je thuis speelt zou je ook kunnen overwegen om een wedstrijdje normaal te spelen.

Deze verandering gaat enerzijds ten koste van je prestaties, máár zoals je zelf ook al aangeeft neem je misschien wel onnodig veel risico door hard te spelen in deze vrij onbelangrijke wedstrijd die je wel even kan binnenslepen.

Kan je hier wat mee?

Flip_Chelsea
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by Flip_Chelsea » 17 Apr 2015, 20:26

mevaderJanSmit wrote:Excuses dat ik niet op tijd heb kunnen reageren. Ik zal je alsnog een antwoord geven:
Ik snap je punt. Normaal gesproken zou je inderdaad best wel normaal kunnen gaan spelen. Toch heb ik daar altijd mijn twijfels bij. Mocht je nog een keer voor dit struikelblok komen, check dan even of je uit of thuis speelt. Als je uit speelt, zou ik zeker wel agressief blijven spelen, maar als je thuis speelt zou je ook kunnen overwegen om een wedstrijdje normaal te spelen.

Deze verandering gaat enerzijds ten koste van je prestaties, máár zoals je zelf ook al aangeeft neem je misschien wel onnodig veel risico door hard te spelen in deze vrij onbelangrijke wedstrijd die je wel even kan binnenslepen.

Kan je hier wat mee?
Dankjewel man. Ik blijf gewoon agressief spelen en loop liever het risico op een toevallige rode kaart dan dat ik normaal ga spelen en daardoor punten verspil.

Tot nu toe werkt de tactiek wisselend. Over het algemeen win ik veel wedstrijden dik maar heb 2x een trainingskamp tegen gehad en deze wedstrijden ook verloren. Ik krijg helaas best wat tegengoals.

Ik blijf deze tactiek voorlopig wel gebruiken maar had vroeger veel succes met de Mr. Suarez 4-3-3 tactiek en neig ernaar om deze dan weer te proberen ondanks dat hij op de nieuwe engine minder schijnt te werken.

Richardinh0
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: RichardvD
Favoriete club:

Post by Richardinh0 » 06 May 2015, 13:41

De terry taktiek 4-3-3 variant werkt ook nog steeds bij mij. Heel mooi seizoen achter de rug.

Image

Image

Image

Image

Image

FoundDutcher
assistent
assistent
OSM name: FoundDutcher
Favoriete club:

Post by FoundDutcher » 06 May 2015, 13:52

Richardinh0 wrote:De terry taktiek 4-3-3 variant werkt ook nog steeds bij mij. Heel mooi seizoen achter de rug.

Image
Zeer mooi seizoen! Maar wel weinig PSK SK'ers in de competitie.

Post Reply