433B & Classic 4231

Deel hier je goed werkende tactiek met andere managers.
Post Reply
zodzeh
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: Zodzeh
Favoriete club:
Status: Offline

433B & Classic 4231

Post by zodzeh » 08 Aug 2018, 15:09

Goedendag toppers!

Aangezien het forum in 2018 niet heel levendig is, post ik graag een topic met mijn bevindingen. In 2013/2014 ben ik gestopt met OSM. Mijn collega's wilde weer een competitie opstarten waarmee ik instemde. Ik ben nu in de competitie met mijn collega's Manchester United en ben ik met mijn subaccounts bezig met mijn wereldverovering. De clubs die ik hiermee heb zijn Sebail (Azerbeidzjan), Talleres de Córdoba (Argentinië A) en Lokomotiva (Kroatië). Met United hanteer ik de 4-3-3B tactiek, en de overige teams de Classic 4-2-3-1. Hieronder eerst nog wat bevindingen van mij sinds ik speel:
- OSM is heel wat intensiever geworden dan voorheen. Om de paar uur heb je wel weer een interactie met het spel. Denk hierbij aan trainingen, bonussen, staffleden, stadion etc.
- Trainingen kunnen nu elk uur. Hierdoor worden de spelers steeds iets beter en bestaat de supertraining ook nog (een soort +2 van vroeger). Oudere spelers trainen nu ook, dus dat is positief. Vooral in het weekend krijgen zij vaak een extra boost. Hierdoor hoef je dus niet de hele tijd meer te hunten op jonge spelers maar kunnen oude spelers ook van waarde zijn.
- Vroeger werkte je qua transfers met de x2.5 som. Nu kun je spelers makkelijk voor het maximale verkopen. Echter stopt dit wel redelijk om en nabij de 20 miljoen. Daarna word het moeilijker. Hierdoor heb ik wel gemerkt dat je als laagvlieger een betere flow qua spelersverkoop krijgt dan met topclubs.

Dan nu mijn opstelling met Manchester United.

Opstelling: 433B
Speelstijl: Over de vleugels
Aanvallers: Voorin Blijven
Middenveld: In positie blijven
Verdedigers: Achterin blijven
Dekking: Mandekking
Buitenspelval: Nee
Tackelen: Agressief
Pressie: 72
Stijl: 80
Tempo: 80

Mijn vraag hierbij is of ik deze opstelling wellicht moet wijzigen als ik een topper speel die ook gebruik maakt van de 433B opstelling (wellicht een 4231 of 451).

- Sebail (Azerbeidzjan), Talleres de Córdoba (Argentinië A) en Lokomotiva (Kroatië) -

Opstelling: 4231
Speelstijl: Schiet van afstand
Aanvallers: Middenveld ondersteunen
Middenveld: Diepgaan
Verdedigers: Achterin blijven
Dekking: Mandekking
Buitenspelval: Nee
Tackelen: Agressief
Pressie: 22
Stijl: 0
Tempo: 76

Mijn vraag hierbij is of ik mijn speelstijl moet veranderen op het moment dat ik tegen hoger genoteerde teams speel.

Ik hoor graag van jullie!

SirrBeele
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: Sirr__Beelen
First name: Maarten
Favoriete club: Anderlecht

Post by SirrBeele » 27 Aug 2018, 21:27

Ik speel ook de classic 4-2-3-1 maar met 25stijl en 65 tempo , ik sta momenteel eerste met lille ds 10en nog 5 speeldagen tegaan

bekirduvan1
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: bekirduvan1
First name: Bekir
Favoriete club: Galatasaray

Post by bekirduvan1 » 18 Dec 2018, 00:23

ik zal het eens proberen ben het eens benieuwd :)

Post Reply