Loer op de Counter: alles wat je moet weten!

Deel hier je goed werkende tactiek met andere managers.
Post Reply
coachsaiboo
assistent
assistent
OSM name: Saiboo
Favoriete club:
Status: Offline

Loer op de Counter: alles wat je moet weten!

Post by coachsaiboo » 09 Aug 2016, 12:09

De titel zegt het al: dit topic gaat over alles wat je moet weten om succesvol Loer op de Counter, (LODC) te spelen. Het gaat hier niet om een tactiek.

Voor welke doelstelling is LODC geschikt? 1-16

Welke formaties zijn geschikt voor LODC? Loer op de counter werkt het beste met 2 aanvallers, echter kunnen 5-4-1 en 6-3-1 in bijzondere gevallen werken.

3-5-2 (doelstelling 1-4) (lage doelstelling tegen zwakke teams met 4-5-1/4-2-3-1)
4-4-2 A/B (doelstelling 1-7) (evt. maar niet mijn voorkeur met lage DS tegen 4-5-1/4-2-3-1)
5-4-1 A/B (DS 10-16) (tegen 4-5-1/4-2-3-1 ALLEEN als je hiermee een sterker middenveld hebt dan te tegenstander)
5-3-2/5-3-1-1 (DS 4-16) de keuze tussen deze formaties hangt af van het type aanvaller en middenvelder dat je beschikbaar hebt.
6-3-1 A/B (DS 16) alleen in bepaalde situaties kan deze formatie werken. dit is niet aan te raden als standaard strategie.

De opstelling: wat heb je nodig?

Aanvallers: de verdedigende waarde maakt niet uit, tenzij je er voor kiest om in bijzondere gevallen teruggetrokken te spelen. dan moeten ze verdedigende kwaliteit hebben (35+)

Middenvelders: Verdedigende middenvelders/aanvallende middenvelders op de plekken waar ze thuis horen. bij 3-5-2 allround middenvelders op de buitenposities.

Verdedigers: bij 5 of 4 verdedigers moeten de backs aanvallend 35+ zijn. bij 3-5-2 maakt het niet uit

Keepers: maakt niks uit, let wel op een hoge beoordeling.

Belangrijkste spelers: Backs!! zonder goede backs ben je met deze tactiek nergens. daarna redelijke aanvallers het liefst minimaal 80+ daarna hebben deze minder prioriteit.

Hoe stel ik de tactiek in?

Loer op de Counter (tenzij je een 3 mans middenveld hebt tegen een sterker middenveld van de tegenstander, (bijv. 5-3-2 tegen 4-5-1) de uitzondering: 5-3-1-1/5-3-2 tegen 4-5-1/4-2-3-1/3-5-2 bij een zwakker middenveld van je eigen team hanteer je de Lange Bal

tactiek per linie:

aanval: alleen aanvallen

Middenveld: neutraal (bij een zwakker eigen middenveld (3 tegen 5 man situatie) kies je voor een teruggetrokken middenveld.

verdedigers: blijf achterin

Dekking: Mandekking

Buitenspelval: NEE

Tackelen: zie hiervoor de algemene tips op OSMHULP

Pressie: rond de 30% als je team zwakker is dan die van de tegenstander, rond de 80% als je veel beter bent dan de tegenstander. extra tip: bij een strenge scheidsrechter kan je beter je mentaliteit goed houden en de pressie met 10-20% verhogen ter compensatie.

stijl:

30% verdedigend bij gelijkwaardige of betere teams
50% neutraal als jouw team veel beter is
0-10% als jouw team VEEL slechter is (in deze gevallen kan je kiezen voor 5-4-1/6-3-1 met een teruggetrokken tactiek)
66% aanvallend als je de lange bal hanteert tegen mindere teams met 4-5-1/4-2-3-1 tactieken

baltempo:

Altijd hoog

Ik zal dit topic proberen te voorzien van uitslagen met verschillende countertactieken die ik hanteer.
De beste aanval is een goede verdediging!

patrickmatel
rookie
rookie
OSM name: patrickmatel
First name: patrick
Favoriete club:

Post by patrickmatel » 10 Aug 2016, 13:07

wat moet ik nou spelen tegen een team dat een veel beter team heeft dan mij want ik snap hem niet helemaal

--- Nieuw bericht, samengevoegd na 1 uur 4 minuten 50 secondes: ---
wat moet je doen als je 5-3-2 speelt en tegen 4-3-3 moet gewoon loer op de counter?

coachsaiboo
assistent
assistent
Favoriete club:

Post by coachsaiboo » 10 Aug 2016, 18:20

5-3-2/5-4-1/6-3-1 is dan mogelijk. Loer op de Counter, eventueel je middenveld teruggetrokken laten spelen omdat je tegenstander veel beter is dan jij, en je het waarschijnlijk niet op het middenveld gaat winnen. De lange bal moet je alleen hanteren als je tegenstander een middenveld heeft met 5 middenvelders en jij maar 3.

coachsaiboo
assistent
assistent
Favoriete club:

Post by coachsaiboo » 11 Aug 2016, 12:09

Vanavond speel ik de eerste wedstrijd in Italie tegen Chievo (CPU) deze zal waarschijnlijk een tactiek hanteren met 4-5-1 of 4-2-3-1. de scheidsrechter is streng (5). Ik speel zelf 5-3-2

omdat mijn 3 mans middenveld minder sterk is dan een 5 mans middenveld (zeker aan het begin van de competitie) speel ik de lange bal. mijn middenveld is teruggetrokken omdat ik mijn verdediging zo sterk mogelijk wil maken tegen een breed middenveld dat van afstand schiet.

Ik hanteer bij tackelen normaal vanwege de scheidsrechter (5)

De pressie is rond de 66% omdat ik ondanks een normale mentaliteit toch zo veel mogelijk op balbezit wil spelen. de tactiek is aanvallend omdat mijn formatie verdedigend genoeg is tegen de CPU, baltempo is hoog.

Ik zal straks updaten met resultaat.
Attachments
Lange Bal CPU.jpg

patrickmatel
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by patrickmatel » 11 Aug 2016, 19:40

goed update maar ben zeer benieuwd

coachsaiboo
assistent
assistent
Favoriete club:

Post by coachsaiboo » 12 Aug 2016, 15:36

Helaas gelijkgespeeld tegen de CPU, ondanks dat ik normaal speelde tegen een strenge scheidsrechter een rode kaart gepakt. pure pech. anders had ik zonder problemen de wedstrijd gewonnen. hoort erbij:
Attachments
Lange Bal Steal.png

patrickmatel
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by patrickmatel » 12 Aug 2016, 18:10

zonde laat meer updates achter ben zeer benieuwd verder

coachsaiboo
assistent
assistent
Favoriete club:

Post by coachsaiboo » 20 Sep 2016, 14:43

Ik heb nog 2 speelrondes, dan zal ik een uitgebreide update doen. daarnaast ga ik met een sub 3-5-2 op de counter spelen als ik een DS 4-1 kan vinden die er geschikt voor is.

patrickmatel
rookie
rookie
Favoriete club:

Post by patrickmatel » 20 Sep 2016, 16:20

goed laat die uitgebreide update maar zien dan over 2 dagen

coachsaiboo
assistent
assistent
Favoriete club:

Post by coachsaiboo » 22 Sep 2016, 22:29

zoals je kan zien heb ik aan het begin van het seizoen veel tegendoelpunten gekregen. dit komt vooral door steals. bij het gebruiken van de Lange Bal tactiek. Hierna verloor ik eigenlijk alleen nog maar terecht van udinese.

--- Nieuw bericht, samengevoegd na 2 minuten 16 secondes: ---
Hier de overige resultaten en het team van mijn competitie. zoals je kan zien heb ik het seizoen al in de eerste 5 wedstrijden aan steals verloren met de Lange Bal tactiek en veel pech met rode kaarten (ook met normale mentaliteit)
Attachments
eindstand LODC.jpg
team lodc 2.jpg
team lodc 1.jpg
eind seizoen lodc.png
midden seizoen lodc.png
seizoensstart lodc.png

Oliver queen
rookie
rookie
OSM name: Arrow
First name: fc
Favoriete club:

Post by Oliver queen » 23 Sep 2016, 23:12

excellent

KoningFrank33
rookie
rookie
OSM name: K.Vermeer12345
Favoriete club:

Post by KoningFrank33 » 16 Nov 2017, 12:27

Ik heb van ADO den Haag gewonnen met een 5 3 2 opstelling als Sparta zijnde. ADO had 4 middenvelders op het veld en ik had er 3, dus toch gekozen voor de lange bal want ADO had meer middenvelders op het veld staan. Alleen ik heb begrepen dat als je tegen 5 middenvelders speelt en jij hebt er 3 op het veld staan, dat je dan pas de lange bal kan hanteren. Dus zal dat ook doen tegen NAC want hun spelen met een 4 5 1 formatie. Dankjewel voor de tactiek!
Niet arrogant, maar gewoon de beste!
Wij zijn Ajax, wij zijn de beste!
Ajax grootste trots uit mokum!
Image

Seto-san
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: NeoEekhoorn
First name: bla
Favoriete club: bla

Post by Seto-san » 06 Jun 2019, 01:20

moet pressie idd op 30 tegen betere teams en moeten de linies idd zo worden ingesteld?

de 532 met een ds10 hier laat vaak te wensen over met loer op de counter, de lange bal wedstrijden gaan daarentegen met gegeven instellingen wel vaak goed

Post Reply