Guevara's 3-3-4A (Ds 1t/m5)

Deel hier je goed werkende tactiek met andere managers.
Post Reply
Guevara
rookie
rookie
OSM name: r3n0911
Favoriete club:
Status: Offline

Re: Guevara's 3-3-4A (Ds 1t/m5)

Post by Guevara » 26 Jun 2016, 14:22

Beste OSM-spelers,

A. Ik weet niet of er inhoudelijk nog iets is veranderd aan de engine van OSM behalve de lay-out.
B. Door de 'andere' manier van scouten en training moet je actiever zijn om een goed team te kunnen krijgen. En een beter team is een pré voor deze tactiek. Dus houd hier rekening mee.
C. Het meeste van de tactiek kun je 1-op-1 vertalen naar de nieuwe lay-out. Alleen bij de pressie (voorheen pressie spelen), stijl (voorheen mentaliteit), en tempo (voorheen baltempo) wordt het lastiger. Ik stel voor om het volgende te proberen;
- Pressie; zet de pressie op 'tegenstander vastzetten', midden tussen 'neutraal' en 'afjagen'. Kortom, in het midden van het gebied 'tegenstander vastzetten'.
- Stijl; dit is volgens mij gewoon gelijk aan de mentaliteit van OSM 2.0. Deze stond destijds tegen het randje van de meest aanvallende mentaliteit, en dat kun je nu nog steeds doen. Je zult hem dan moeten instellen op 'aanvallend', tegen het randje aan van 'vol op de aanval'.
- Tempo; ook het baltempo stond destijds tegen het randje van het hoogste niveau van tempo aan. Kortom, stel hem in op 'hoog baltempo', tegen het randje aan van 'een keer raken'.

Op deze manier is de tactiek te vertalen van OSM 2.0 naar OSM 3.0, echter weet ik niet of er inhoudelijk is aan de engine is aangepast en of ik het goed vertaald heb. Vandaar dat ik ook iedere manager vraag om hun bevindingen voor deze tactiek in OSM 3.0 te delen.

Succes!

Larsys
rookie
rookie
OSM name: Larsys
Favoriete club:

Post by Larsys » 26 Jun 2016, 14:53

Ik heb toevallig vandaag een seizoen met Atletico Madrid op OSM 3.0 afgerond, met deze tactiek.
Ben tweede geworden met 103 wedstrijdpunten en een doelsaldo van 135 voor en 19 tegen. Prima seizoen dus, helaas was Real Madrid net een tandje beter. Werkt dus nog steeds!

thomass1025
rookie
rookie
OSM name: Thomass1025
First name: Thomas
Favoriete club:

Post by thomass1025 » 26 Jun 2016, 20:50

Heb met deze tactiek heel veel pech tot nu toe. Ben Hajduk Split en het op 1 na beste team in de Kroatische competitie, na 7 wedstrijden 12 punten en een 4e plek. Teleurstellend. Het probleem is dat ik 2 potten verloren heb door een vroege rode kaart en dit ook maar tenauwernood. De topper tegen Dinamo Zagreb die echt 30 miljoen beter is heb ik onterecht verloren. Tactiek werkt nog steeds ;)

mutche
rookie
rookie
OSM name: Mutche
First name: Michiel
Favoriete club:

Post by mutche » 03 Jul 2016, 19:27

Ik ben tot nu toe vaak succesvol met deze tacktiek geweest.
Een must is wel dat je zorgt voor voldoende aanvallend talent.

Ik ben een keer met Heerenveen (erg actief seizoen, dus team goed opgebouwd), en een keer met Anderlecht kampioen geworden.
Twee competities lopen nu tot hun einde; Duitsland & Juventus. Met Duitsland sta ik 1e en ik moet het erg goed verprutsen wil ik die nog afstaan. Met Juventus moet ik nog 4 wedstrijden, en kan ik niet meer ingehaald worden door de nummer 2. Alle competites hadden meer dan tien spelers, met Heerenveen en Duitsland zat de competitie helemaal vol. Heb trouwens ook nog twee keer de beker gehaald, en met Duitsland sta ik in de finale ;-). Met Juventus een tk tegen en verloor uiteindelijk met penals..

Dus mijn conclusie is dat deze tacktiek nog prima werkt, maar wel met een goed team.
Overigens, ik heb deze tacktiek ook met turkije getest, en daar werkte hij weer totaal niet, terwijl het geen verkeerd team is.
Shoot me down, but I won’t fall, I am titanium

henkiepenkie3
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: leon-s8
First name: henkie
Favoriete club:

Post by henkiepenkie3 » 22 Aug 2016, 16:26

klopt het dat de aanvallers het middenveld moeten ondersteunen in deze tactiek?

Laurenesi
adviseur
adviseur
OSM name: Laurenesi
Favoriete club:

Post by Laurenesi » 30 Aug 2016, 08:59

Deze tactiek heeft mij helaas veel verliespunten opgeleverd, maar door een tijdige omschakeling naar een andere tactiek ga ik nog wel kampioen worden. Ik moet nog analyseren waarom het bij mij totaal niet werkte, ondanks alle goede berichten hier!
Image

Mittavic
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: Crasher
First name: Mitch
Favoriete club:

Post by Mittavic » 31 Aug 2016, 10:05

Net begonnen met Man Utd en mijn eerste wedstrijd is direct tegen Man City. Kan ik deze tactiek dan gewoon gebruiken? Bedankt alvast. Zit nog 3 dagen in de voorbereiding

tobiastv
rookie
rookie
OSM name: SkiiiY
Favoriete club:

Post by tobiastv » 31 Oct 2016, 19:51

Ben nu Barcelona en wil deze tactiek ook proberen .. aanrader voor de nieuwe OSM? Of gewoon 433 gebruiken?
''Before I make a mistake, I don’t make that mistake.''

J. Cruyff

L4r5j4h
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: LPX
First name: LRS
Favoriete club: Utrecht

Post by L4r5j4h » 09 Jun 2018, 17:19

Heeft iemand van mij nog screenshots van deze tactiek? Werkte altijd goed, maar ik kan de spoilers helaas niet openen.

Pondboy
rookie
rookie
OSM name: Pondboy
Favoriete club: NAC

Post by Pondboy » 17 Jun 2018, 08:14

Zie pb

Carlitos
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: Karloz
First name: Carlitos
Favoriete club: FR

Post by Carlitos » 17 Jun 2018, 12:39

L4r5j4h wrote:
09 Jun 2018, 17:19
Heeft iemand van mij nog screenshots van deze tactiek? Werkte altijd goed, maar ik kan de spoilers helaas niet openen.
Zelfde verhaal hier, iemand die mij kan helpen?

Pondboy
rookie
rookie

Post by Pondboy » 17 Jun 2018, 18:00

Carlitos wrote:
17 Jun 2018, 12:39
L4r5j4h wrote:
09 Jun 2018, 17:19
Zelfde verhaal hier, iemand die mij kan helpen?
Zie pb op OSM

oldeman
rookie
rookie
OSM name: OldemanG
Favoriete club:

Post by oldeman » 19 Jun 2018, 23:29

Zelfde probleem. Kan iemand hem mij sturen? OldemanG op OSM.

Elpatrone072
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: Elchapoberko
First name: Berko
Favoriete club:

Post by Elpatrone072 » 22 Jun 2018, 11:08

Graag ontvang ik deze tactiek ook, omdat ik hem niet kan zien

Pondboy
rookie
rookie

Post by Pondboy » 22 Jun 2018, 17:16

oldeman wrote:
19 Jun 2018, 23:29
Zelfde probleem. Kan iemand hem mij sturen? OldemanG op OSM.
Zie pb op osm

--- New message, added after 35 seconds: ---
Elpatrone072 wrote:
22 Jun 2018, 11:08
Graag ontvang ik deze tactiek ook, omdat ik hem niet kan zien
zie pb op osm

Post Reply