Nieuwe Laptop

Praat hier over koetjes en kalfjes.
Post Reply
Stffn98
aanvoerder
aanvoerder
OSM name: Chawizawd
Favoriete club:
Status: Offline

Nieuwe Laptop

Post by Stffn98 » 02 Nov 2015, 17:51

Hallo mede osm-ers,

Over een paar maanden word ik 18 jaartjes oud en mijn ouders willen mij een leuk cadeau kopen, namelijk een nieuwe laptop. Ik mag zelf de laptop kiezen maar heb hier niet veel verstand van dus ik vroeg me af of jullie mij hierbij kunnen helpen. Volgend jaar ga ik studeren dus hij moet klaar zijn voor dagelijks gebruik en één bepaald spel, namelijk FIFA 16.

Vereisten:
  • - maximaal €1000
    - 15 inch scherm met 1920x1080
    - minimaal 1TB geheugen en 8GB RAM
    - FIFA 16 kunnen draaien op medium of hoge settings.
Suggesties?

Alvast bedankt!
In Purple We Trust
Image

Jeffaffah
aanvoerder
aanvoerder
OSM name: coach kakoor de 1e
Favoriete club:

Post by Jeffaffah » 02 Nov 2015, 18:21

Als je je vereisten al weet, dan ben je eigenlijk al heel ver. Het budget wat ervoor over is klopt ook. Eigenlijk heb je een heel groot assortiment voor het kiezen. Het ligt nu dus alleen aan het merk, en waar je je laptop kan kopen neem ik aan. Je kan kant-en-klare laptops kopen bij de mediamarkt en soortgelijke elektrowinkels, maar je kan ook zelf je laptop in elkaar laten zetten. Aangezien je zelf zegt niet bijster veel verstand te hebben zal ik je het laatste niet aanraden.

Omdat het assortiment groot is, is het lastig om met slechts één laptop aan te komen. Wel kan ik je adviseren om merken als HP, Toshiba en Packard Bell te vermijden, deze zijn vaak de mindere merken. Acer, Asus of Dell zijn vaak wel goed.

Bart
professional
professional
OSM name: OSMDonald
First name: OSMDonald
Favoriete club:

Post by Bart » 02 Nov 2015, 19:41

Zelf heb ik altijd HP laptops gehad (elitebook) en daar heb ik prima ervaringen mee.
Ik zou even vergelijken op internet, dan weet je welke laptop de beste specificaties heeft voor de laagste prijs. Vergelijk bijv eens via kieskeurig.nl of tweakers.net
Mooi cadeau trouwens! :D

Jeffaffah
aanvoerder
aanvoerder
Favoriete club:

Post by Jeffaffah » 03 Nov 2015, 09:15

Ah, wat wel nog belangrijk is, is je grafische kaart. FIFA moet natuurlijk wel goed afgespeeld kunnen worden. Hier heb je ook een best groot assortiment voor. De wat nieuwere kaarten zijn vrij duur, maar daar zal je ook lang mee kunnen doen. NVidia kaarten uit de 8 of 9 series zijn vrij recent en daar zou je lang mee kunnen doen. Mijn desktop heeft nog een kaart uit de 6 series (Zo'n 3/4 jaar oud), en speelt nog steeds de meeste games af. Je herkent ze aan het nummer van de kaart. Bij de 8 series staat er een getal in de 800. Bij de 9 series staat er een getal in de 900 achter.

Ook op de hierboven genoemde sites zou je die kunnen vinden.

Stffn98
aanvoerder
aanvoerder
Favoriete club:

Post by Stffn98 » 03 Nov 2015, 17:20

Is het mogelijk om een laptop te vinden onder €1000 die reeds een grafische kaart in zich heeft die FIFA goed kan laten draaien?

Suggesties zijn trouwens altijd welkom, aangezien het assortiment zo groot is weet ik niet goed waar te beginnen.
In Purple We Trust
Image

Jeffaffah
aanvoerder
aanvoerder
Favoriete club:

Post by Jeffaffah » 03 Nov 2015, 18:22

Ik heb even de vereisten voor FIFA 16 erbij gepakt:

Besturingssysteem: Windows 8/8,1/10 - 64-bit
Processor: Intel i5-2550K @ 3,40GHz (of AMD FX-6350 Six-Core-equivalent)
RAM: 8 GB
Benodigde vrije ruimte op harde schijf: 15,0 GB
Ondersteunde videokaarten: minimaal ATI Radeon HD 6870, NVIDIA GTX 460 of hoger
DirectX: 11.0
Multiplayer op één systeem: 2-4 spelers en 1 toetsenbord op een PC
Bediening: toetsenbord, muis, Dual Analogue gamepad, VOIP-headset

Dit zijn de AANGERADEN vereisten, niet eens het minimale. Het spel vergt dus weinig capaciteiten. Met een laptop van €700 zou je het zelfs redden. Ik zal je een lijstje sturen met voorbeelden (Hopelijk is het toegestaan om een linkje te delen): Lijstje op Beslist.nl

Je hebt aan de zijkant nog eventuele tabjes als je wat aanpassingen wilt maken. Het meeste heb ik voor je ingevuld. Je zal wel naar de grafische kaart moeten kijken of het een nieuwere versie is dan wat hierboven staat beschreven. Ik wil niet zomaar zeggen "Ja, deze moet je kopen", want als je hem uiteindelijk niet goed vind dan ben ik de gebeten hond. Je zult met laptops zelf kunnen oriënteren, je hebt je eigen smaak. Ik wil je wél voorstellen om voor een Acer, Asus of Dell te zoeken.

Stffn98
aanvoerder
aanvoerder
Favoriete club:

Post by Stffn98 » 03 Nov 2015, 19:14

Oké, heel erg bedankt. Dit maakt het zoeken wel een pak makkelijker ;)
In Purple We Trust
Image

Krypto
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: Ploegg
Favoriete club:

Post by Krypto » 03 Nov 2015, 20:57

Wil je een echte Game Laptop? Koop een MSI ;)

Stffn98
aanvoerder
aanvoerder
Favoriete club:

Post by Stffn98 » 03 Nov 2015, 23:44

Krypto wrote:Wil je een echte Game Laptop? Koop een MSI ;)
Nee, de laptop is vooral bedoeld voor dagelijks gebruik aan de universiteit. Ik ben geen hardcore gamer maar af en toe speel ik wel is graag FIFA.
In Purple We Trust
Image

Sem
OSM goeroe
OSM goeroe
OSM name: zRensen
Favoriete club:

Post by Sem » 04 Nov 2015, 11:25

Qua merk kan ik je wel Asus aanraden, kan prima overweg met spellen ook!
Image

Stffn98
aanvoerder
aanvoerder
Favoriete club:

Post by Stffn98 » 04 Nov 2015, 15:47

Ja bij Asus vind ik inderdaad de meest geschikte laptops. Het enige probleem dat nu nog rest is het toetsenbord, ik ben namelijk een azerty gewoon terwijl alle laptops die geschikt zijn voor mij over een qwerty-toetsenbord beschikken...

Heeft er iemand ervaring met het overschakelen van azerty naar qwerty?
In Purple We Trust
Image

Bart
professional
professional
OSM name: OSMDonald
First name: OSMDonald
Favoriete club:

Post by Bart » 04 Nov 2015, 16:19

Dat kan je wijzigen in je instellingen. Als je een laptop koopt met qwerty dan kan je de knopjes van het toetsenbord zelf loshalen en omzetten als je dat wilt (voorzichtig eruit wippen met een paperclip of iets dergelijks). Nadeel daarvan is dat sommige leestekens dan niet juist staan waarschijnlijk. Dus koop bij voorkeur direct een azerty laptop (in Belgie beter verkrijgbaar als in Nederland).
De genoemde vergelijkingssites zijn Nederlands. Er zal vast ook een Belgische vergelijkingssite zijn die met name azerty laptops vergelijkt.

Windows 10: http://www.dklus.be/windows-10-toetsenb ... -na-inlog/
Windows 7:
In de AZERTY-toetsenbordindeling worden de toetsen Q en W van de standaard Engelse toetsenbordindeling (de QWERTY-indeling) vervangen door de toetsen A en Z.
  • U kunt het onderdeel Landinstellingen als volgt openen: klik op de knop StartAfbeelding van de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Klok, taal en regio en klik vervolgens op Landinstellingen.
  • Klik op de tab Toetsenborden en talen en klik vervolgens op Toetsenborden wijzigen.
  • Klik onder Geïnstalleerde services op Toevoegen.
  • Dubbelklik op een taal met (Frankrijk), (België) of (Luxemburg) in de naam.
  • Selecteer onder Toetsenbord een AZERTY-toetsenbordindeling.

Stffn98
aanvoerder
aanvoerder
Favoriete club:

Post by Stffn98 » 04 Nov 2015, 20:46

Van alle laptops die mij geschikt lijken kan ik er alleen maar vinden met een qwerty toetsenbord, in België vind ik alleen laptops (met azerty weliswaar) die niet aan al mijn eisen voldoen... Het zal dus waarschijnlijk een qwerty worden en dan aanpassen.
In Purple We Trust
Image

Post Reply