Samenstellen nieuwe tactiek

Stel hier je vragen over OSM of vraag advies aan andere managers.
Post Reply
Fivbione
nieuwkomer
nieuwkomer
OSM name: Fivbione
First name: Steffen
Status: Offline

Samenstellen nieuwe tactiek

Post by Fivbione » 03 Oct 2017, 20:56

Hey iedereen

Na een break van iets meer dan een jaar begin ik opnieuw met het spelen van osm. Ik ben nu toch al een 8-tal jaar lid van de community (wel met nieuwe accounts...) en wil wat dingen uitproberen.

Mijn doel is om op de nieuwe engine, waar het moeilijker is om met een ds.10 of hoger kampioen te spelen, een tactiek te vinden waarmee je met de middeklasse teams (DS.4-8) kampioen kan spelen. Ik gebruik momenteel met Valencia een 442B opstelling, in het begin ging het goed, maar nu begint het te minderen met twee gelijke spelen op rij waardoor ik de leider zie uitlopen met 4 punten. Ik win wedstrijden nooit met meer dan 2 doelpunten verschil terwijl mijn rivalen (die allemaal met 433 varianten spelen) vaak scores zoals 6-0 of 7-0 behalen.

Mijn vraag aan jullie is dus: Welke bevindingen hebben jullie het afgelopen jaar gevonden op deze nieuwe engine? Als ik naar andere managers kijk zie ik deze bijna allemaal 433A of 433B tactieken gebruiken. Ik concludeer hieruit dat dit de beste formatie op het spel is, maar dan wordt het kampioenschap beslist in onderlinge duels, en dan gaat geluk ook beginnen meespelen. Een tactiek die uitermate sterk is tegen deze 433 varianten lijkt me dus tegenwoordig noodzakelijk om kampioen te spelen, of je nu met een DS.1 of een DS.8 team speelt.

Om de 'beste' tactiek samen te stellen moeten we dus eerst de formatie vinden die het beste presteert tegen 433, van daaruit kunnen we verder werken.

Ik hoop op een goede samenwerking zodat we samen een goede tactiek kunnen vinden.

Met vriendelijke groeten,
Fivbione
Image

Post Reply